تست سایت ، برای افزایش فروش

تست سایت ، برای افزایش فروشReviewed by مدیرناب on Oct 4Rating: 5.0

تست سایت ، برای افزایش فروش

تست سایت ، برای افزایش فروش

تست سایت ، برای افزایش فروش

تست AB یا تست A/B (که با عنوان تست Split و یا تست Bucket) نیز شناخته می شود، یک روش برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا اپلیکیشن است. این تست بدین منظور انجام می گیرد تا وب مستر بتواند تشخیص دهد تا کدام یک از این صفحات عملکرد بهتری داشته و بازخورد بهتری از کاربر دریافت کرده است.

تست AB بدین صورت است که برای هر کاربر، به صورت تصادفی، یک نسخه از دو نسخه طراحی شده برای صفحه مورد نظر به نمایش در می آید و سپس بر اساس داده های آماری و آنالیزهای صورت گرفته بر روی فعالیت های کاربر بر روی این صفحات، بهترین طراحی صفحه با بالاترین نرخ تبدیل کاربر انتخاب می شود.

اجرای یک تست AB که مستقیما به واسطه ی تغییر یک/چند المان مشخص در صفحه مورد نظر صورت می پذیرد، می تواند تمرکز شما را معطوف به سوالات بنیادینی درباره طراحی و نحوه چیدمان المان های مورد نظرتان در وب سایت یا اپلیکیشن تان نماید و در نتیجه با جمع آوری داده های مناسب از این تست، می توانید همکاری تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبانتان به ارمغان آورید.

انجام این آزمایش، حدس های مختلف را در حین بهینه سازی وب سایت از میان بر می دارد و مسیر شما را از سمتی که بگویید “ما فکر می کنیم” به سمتی هدایت می کند که بگویید “ما می دانیم”. این تغییر در فکر و در نتیجه در اعمال شما در هنگام طراحی یک صفحه و چیدمان المان موجود در آن، معادله ای است که همواره به سود کاربر و در نتیجه به سود کسب و کار شما خواهد بود.

تست سایت ، برای افزایش فروش

تست AB چگونه صورت می گیرد؟

هنگامی که قصد شروع یک تست AB را داشتید. در ابتدا باید صفحه مورد نظر خود را انتخاب کنید. حال شما با اعمال تغییراتی کوچک، نسخه دوم این صفحه را طراحی می کنید. این تغییرات کوچک می تواند تغییر ساده ی یک عنوان یا یک دکمه باشد (البته شما می توانید برای نسخه دوم، حتی طراحی کلی سایت را نیز دستخوش تغییر قرار دهید، اما اصولا در هنگام تست AB، تغییرات کوچکی را مورد بررسی قرار می دهند، زیرا طراحان معتقدند که در طراحی کلی سایت همواره سعی داشته اند که همه عناصر در سر جای خود بنشیند و در نتیجه سایت در ایده آل ترین حالت کلی طراحی قرار داشته باشد).

حال تنها کاری که باید صورت پذیرد این است که نصف ترافیک سایتتان را به صفحه اصلی هدایت کرده (که به عنوان کنترل یا Control شناخته می شود) و نصف دیگر ترافیک سایتتان را روانه ی نسخه جدید این صفحه کنید (که به عنوان تغییر یا Variation شناخته می شود).

print

درباره نویسنده

طراح و مدیر ایده های های برتر ، طراح پروژه و روانشناسی اصول موفقیت ، طراحی وب در همه ضمینه ها --- رضا رسولی

مطالب مرتبط

یک دیدگاه

logo-samandehi
There are no products
error: Content is protected !!