خانه / مقالات بازاریابی و کسب و کار / چگونه برای بازاریابی برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای بازاریابی برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای بازاریابی برنامه ریزی کنیم؟

مرحله نخست برای برنامه ریزی بازاریابی ( پلن مارکتینگ)  تحقیقات بازاریابی کیفی ، تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی کمی می باشد.

بعد از جمع آوری اطلاعات ، مرحله بعدی برای برنامه ریزی بازاریابی شامل بخش بندی ، هدف گذاری و جایگاه یابی می باشد و بر اساس ماتریس

های تدوین استراتژی برگرفته از مدل دیوید صورت می پذیرد.

برنامه ریزی بازاریابی ، نمودار رشد و برنامه ریزی بازاریابی و فروش

مرحله بعدی به منظور برنامه ریزی بازاریابی و فروش ، برندینگ و تدوین سیاست های قیمت گذاری ،توزیع و پخش ، ترفیعات و ارتباطات شامل تبلیغات ، فروش حضوری ، تخفیف و. . 

می گردد.

مرحله بعدی برای برنامه ریزی بازاریابی برنامه محصولات و خدمات

برنامه خدمات پس از فروش ،برنامه تبلیغات و روابط عمومی

در مراحل نهایی برنامه ریزی بازاریابی ، داشبورد ارزیابی عملکرد بازاریابی آماده می گردد

در نهایت برای برنامه ریزی بازاریابی و فروش آموزش لازم جهت بهره برداری بهینه از نیروی فروش و برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری CRM ، مدیریت منابع انسانی در حوزه بازاریابی HRM

مدیریت تعالی برند

مدیریت تعالی برند یکی از اجزای اساسی در برنامه ریزی بازاریابی می باشد.
این برنامه شامل برنامه ریزی بازاریابی صادرات محور نیز می گردد.

کلیه موارد فوق برای برنامه ریزی بازاریابی در دستور کار قرار گرفته و در نهایت این استراتژی‌ ها توسط فرم های عملیاتی برنامه ریزی بازاریابی مدل ۳۶۰ اجرایی می‌شود. در این فرم ها بهینه‌سازی زنجیره ارزش بازاریابی و فروش به صورت عملیاتی حاصل می‌شود.

برنامه ریزی بازاریابی یکی از مهم ترین و کار آمدترین ابزار بازاریابی به منظور پیشرفت هر نوع کسب و کاری می باشد. نکته مهم این است که برنامه ریزی به تنهایی و به خودی خود عامل موفقیت سازمان یا محصول در بازار نمی شود.
عنصری که باعث موفقیت سازمان شما خواهد شد تعهد مدیران به اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی درست و به هنگام است. شناسایی فعالیت های تک تک های پرسنل واحدهای سازمان، شناسایی بازارهای هدف که به محصول شما نیازمندند و یا به آن علاقه دارند و سپس جذب و وفادارسازی مشتریان به منظور کاهش هزینه تبلیغات و همچنین افزایش درآمد ناشی از مراجعه مشتریان براساس این برنامه باید با توجه به همه شرایط محیطی،سیاسی و اقتصادی جامعه تدوین گردد.

از دست ندهید :  بازاریابی سبز

برنامه ریزی بازاریابی – فرایند بازاریابی – برنامه بازاریابی

این فرایند شامل انجام تحقیقات بازاریابی و تدوین استراتژی چند ساله ، برنامه عملیاتی سه ماهه و در نهایت برنامه های اجرایی ماهیانه ، از ریز شدن آن و برنامه روزانه استخراج و به اجرا گذاشته می شود.

انواع برنامه ریزی بازاریابی
 کوتاه مدت
میان مدت
بلند مدت ، استراتژیک

 marketing plan wikipedia

print
Please wait...
ایده

درباره ی مدیرناب

avatar
طراح و مدیر ایده های های برتر ، طراح پروژه و روانشناسی اصول موفقیت ، طراحی وب در همه ضمینه ها --- رضا رسولی

یک دیدگاه

avatar
مشتریان وفاداردر این لیست نام دوستانی که بیشترین خرید را از سایت داشته اند به ترتیب امتیاز وجود دارد.
مهدی حسینی (3123)محمد فرجی (2700)علیرضا شجاعی(2675)جاوید نوعی(2431)
(behzad esmail (2128مجید خنجری (1608)حجازی (1402)حسین عادلی (1380)
(tadbir.j (1325مهران مشافی (1290)ایمان رجبی مقدم (908)رضا میرزایی (625)
امیر حسین سمیعی (406)(225) khahejamal (98) sh_eh2008مسعود زرندی (54)


درج تبلیغات افزایش درآمد
error: Content is protected !!