بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی ، Neurological marketing بیش از ده سال است که پژوهشگران ، در حال مطالعه و بررسی اتفاقاتی هستند که در مغز انسان و آن هم در حال تصمیم گیری خرید رخ می دهد.

بازاریابی عصبی یا نرو مارکتینگ

بازاریابی عصبی در سال های اخیر مورد مطالعه بسیاری از مراکز پژوهشی بوده است.

بازاریابی عصبی طی سال های آتی کاربردهای بیشتری دارد. زیرا بازاریابی عصبی نیاز به ابزار خاصی دارد که در حال حاضر استفاده از این ابزار لزومی ندارد. اما با پیشرفت علم و کاهش هزینه های بازاریابی عصبی ، این دانش نیز تجاری سازی می شود.

ورود به مغز انسان و راز بازاریابی عصبی

مشتریان نیاز های واقعی خود را به زبان نمی آورند. در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی ساخته شد که انواع کوچکی دارد که بر سر انسان نصب می‌شود و می‌تواند از سر انسان عکس بگیرد. دانشمندان و بازاریابان می‌توانند با بررسی عکس‌های مغز فردی که مثلاً در حال تصمیم‌گیری خرید است به دیدگاه جدیدتری دست یابند.

نحوه کار به این گونه است که وقتی قسمت های خاصی از مغز تحریک می‌شود، معمولاً خون با اکسیژن بیشتر به آن قسمت از مغز منتقل می‌شود. بنابراین دستگاه‌هایی نظیر fMRI با عکسی که از مغز انسان تهیه می‌کنند، می‌توانند مکان‌های تحریک‌شده در مغز را مشخص کنند.

معمای قهوه در بازاریابی عصبی

طی یک تحقیقی در یک مرکز خرید مشخص شد افرادی که نوشیدنی گرم (قهوه) سفارش داده بودند درصد خرید آنها بالاتر از افرادی بود که نوشیدنی سرد سفارش داده بودند.حال به این سؤال برگردیم که چرا اغلب افرادی که ادعا می‌کنند قهوه تلخ و غلیظ دوست دارند، قهوه شیرین می‌خورند؟ علت آن است که وقتی مورد سؤال قرار می‌گیریم معمولاً از مغز جدید خود برای پاسخگویی استفاده می‌کنیم و سعی می‌کنیم بهترین و منطقی‌ترین جواب ممکن را ارائه دهیم.

از دست ندهید :  بازاریابی سبز

تائید نظر دیگران

نظر دیگران برای ما خیلی مهم است. ما شاید دوست داشته باشیم تنبل باشیم، ولی هیچ‌گاه در یک مصاحبه چنین چیزی را اعلام نمی‌کنیم. زیرا برای ما مهم است که آیا دیگران جواب ما را درست و قابل‌ قبول خواهند دانست یا خیر. ولی وقتی می‌خواهیم تصمیم‌گیری کنیم مغز قدیم دستور اصلی را صادر می‌کند. در شرایط واقعی وقتی می‌خواهیم قهوه بخوریم، مغز قدیم تصمیم می‌گیرد! در بازاریابی عصبی مغز قدیم همان قسمتی است که بصورت احساسی تصمیم گیری میکند.

رنگ قرمز 

در یک تحقیق بر روی چند وب سایت مشخص شد که با انتخاب رنگ اصلی قرمز به جای رنگ سبز فروش ۲۵ درصد بیشتر شد. اما این به این معنی نیست که رنگ قرمز قدرت جادویی دارد.

 

neuromarketing wiki

 

 

print
Please wait...
ایده

درباره ی مدیرناب

avatar
طراح و مدیر ایده های های برتر ، طراح پروژه و روانشناسی اصول موفقیت ، طراحی وب در همه ضمینه ها --- رضا رسولی

یک دیدگاه

avatar
مشتریان وفاداردر این لیست نام دوستانی که بیشترین خرید را از سایت داشته اند به ترتیب امتیاز وجود دارد.
مهدی حسینی (3123)محمد فرجی (2700)علیرضا شجاعی(2675)جاوید نوعی(2431)
(behzad esmail (2128مجید خنجری (1608)حجازی (1402)حسین عادلی (1380)
(tadbir.j (1325مهران مشافی (1290)ایمان رجبی مقدم (908)رضا میرزایی (625)
امیر حسین سمیعی (406)(225) khahejamal (98) sh_eh2008مسعود زرندی (54)


درج تبلیغات افزایش درآمد
error: Content is protected !!