- صفحه اصلی
- مقالات نخست
- بهترین روش بازاریابی اینترنتی
بهترین روش بازاریابی اینترنتی
بهترین روش بازاریابی اینترنتی که در نظر سنجی در سایت marketingprofs.com از بین ۳۰۰ نفر از بازاریابان اینترنتی مطرح دنیا انجام شد، از آنها خواسته شده بود که در مورد موثرترین روشهای بازاریابی آنلاین که منجر به افزایش فروش محصولات و کسب درآمد میشود، نظر خود را بیان کنند.
اکثر این افراد عقیده داشتند که استفاده از بازاریابی ایمیلی و تکنیکهای آن میتواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش یک کسب و کار اینترنتی داشته باشد
نتایج نظر سنجی عبارتند از:
- بازاریابی ایمیلی ۴۸%
- استفاده از صفحه فرود در وب سایت ۴۵%
- بازاریابی محتوایی ۴۳%
- بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) ۳۷%
- بازاریابی رسانههای اجتماعی ۲۶%
- برگزاری وبینار و رویدادهای آنلاین ۲۶%
- تبلیغات در موتورهای جستجو (Pay per click) 23%
- آزمایش فرآیندها و بهینه سازی ۱۰%
نتایج نظر سنجی
نتایج نظرسنجی فوق نشان میدهد که در حدود نیمی از این افراد عقیده دارند که استفاده صحیح از تکنیکهای بازاریابی ایمیلی میتواند کمک بسیار زیادی به رشد یک کسب و کار و افزایش فروش آن بکند.
برخی از نکاتی که در مورد بازاریابی ایمیلی مطرح میشود
بازاریابی ایمیلی به معنی ارسال هرزنامه به تعداد انبوهی از ایمیل های مختلف نیست. در واقع انجام چنین کاری ارزش زیادی برای شما ایجاد نخواهد کرد و در اکثر مواقع منجر به فروش نخواهد شد.
ارسال ایمیل
ارسال ایمیل به افراد غیرعلاقمند و نامرتبط میتواند این ریسک را به همراه داشته باشید که ایمیلهای شما اسپم شناخته شوند.
ایمیل نقش بسیار زیادی در برقراری ارتباط موثر و مداوم با مخاطب دارد. یک مدیر سایت برای ایجاد ترافیک و هدایت بازدیدکننده به سمت سایت خود متقبل هزینههای مختلفی میشود، در صورتی که نتواند این بازدید را بر روی سایت خود حفظ کند لطمه شدیدی خواهد خورد.
با استفاده از ایمیل و ایجاد صفحه فرود میتوان لیست ایمیل افرادی که به موضوع سایت شما علاقمند هستند را جمع آوری کرد و با آنها ارتباط ایجاد کرد. صفحه فرود، صفحه ای است که شما کاربران سایت را به سمت آن صفحه هدایت میکنید و در آن صفحه از طریق فرم خاصی که دارید اطلاعات آنها را دریافت میکنید.
به طور متوسط، تعداد اعضا خبرنامههای اینترنتی در سال ۲۵% کاهش خواهند داشت و بهتر است همواره لیست مخاطبین خود را افزایش دهید.
استفاده از ایمیل زمانی تاثیر زیادی خواهد داشت که آن را با سایر برنامههای بازاریابی خود هماهنگ کنید، به عنوان مثال لینک شبکههای اجتماعی خود را در قالب ایمیلها قرار دهید و یا آدرس صفحه فرود خود را در شبکههای اجتماعی معرفی کنید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.



دیدگاه بگذارید